man walking beside van near concrete house

Miód do kwadratu – teambuilding i foodtrucki razem

Był czas kiedy firmy zamawiały tyle teambuildingów, że w dobrym tonie były wśród pracowników manieryzmy „już nie mam zdrowia do kolejnej integracji, chyba nie pojadę” . Ten czas jednak minął. Historia zatoczyła krąg i znów jesteśmy w momencie początkowym –  to atrakcja na którą się czeka, która cieszy. To co się nie zmieniło to potrzeba nowości i innowacji.

Większość pracowników doświadczyła już klasyków – quady i jeepy, paintball, tyrolka i survival. Klasyczne biesiady z muzyką bardziej bądź mniej etniczną też już wszystkim spowszedniały.

Teraz triumfy święcą warsztaty kulinarne. Nie tylko te firmowe, ale nawet grupki przyjaciół organizują domówkowe „Top Chef’y” czy „Masterchef’y” . Jeśli więc większość pracowników firmy doświadczyło klasycznych warsztatów kulinarnych to trzeba szukać nowej formuły.

Takim zupełnie nowym formatem jest festiwal foodtruck’ów – z taką drobną modyfikacją, że to uczestnicy sami przygotowują foodtrucki oraz dania na wynos.

Cała grupa, przed którą czeka integracja dzieli się ma mniejsze ekipy. Otrzymują auta i podstawowe wyposażenie foodtruckowe. Mając do dyspozycji sprzęt oraz produkty spożywcze mają zaplanować jaką kuchnię będą serwować z samochodu. Po podjęciu decyzji muszą przygotować auta oraz przepisy, zaprojektować proces przygotowania dań w taki sposób, aby móc obsłużyć duże rzesze ludzi.

Równolegle auta są przystrajane, malowane w odpowiedni sposób – celem jest przyciągnięcie jak największej liczby konsumentów.  Kiedy wszystkie ekipy są gotowe można zaczynać konkurs. Oceniana jest aranżacja pojazdu, smak potraw, zwinność (agile)  i efektywność ekip. Głosują ludzie, których można dobrać na kilka sposobów – dzieci z domów dziecka, okoliczni mieszkańcy, uczniowie pobliskich szkół, pracownicy firmy – wybór powinien być podyktowany celami (mogą być rozrywkowe, albo CSR’owe).

Taki format może być zarówno teambuildingiem kulinarnym jak również edutainmentem – ponieważ trenerzy merytoryczni mogą czuwać nad pracą grup a następnie przeprowadzić omówienia – już jak emocje opadną a zwycięscy poszczególnych kategorii zostaną wyłonieni.

Format edutainmentowy – czyli dołożenie efektu AHA! do efektu WOW! można zastosować w przypadku następujących potrzeb szkoleniowych:

  • zarządzanie projektami
  • turkusowy sposób zarządzania / autonomiczne zespoły
  • przywództwo
  • współpraca – niezależność vs. współzależność
  • otwartość na różnorodność, różnice pokoleniowe
  • współodpowiedzialność
  • automotywacja.

Jeżeli event wzbogacić o profesjonalne zdjęcia, bądź nagranie to powstałe pliki mulimedialne można dobrze wykorzystać w social media (facebook, linked in, instagram, snapchat) oraz intranecie.

Pokolenie X i Y chce pracować w „fajnej firmie” takiej,  którą można się pochwalić kolegom i koleżankom. Na pewno dobrze skomponowany przekaz wzmocni employer brandning organizacji skierowany do wewnątrz i na zewnątrz firmy.