Agile Img 253.jpg

Jak powstała metodyka agile? Komu się przyda w firmie?

Do końca ubiegłego wieku życie było znacznie prostsze. Po pierwsze, był to dopiero początek ery internetowej. Wiele stron budowało się dość powoli, a choć dostęp do informacji zwiększał się w miarę upływu czasu, to jednak wciąż nie było takiego przesytu informacji.

Dopiero strony takie jak Ebay, Facebook i tym podobne rzeczywiście zrewolucjonizowały podejście do internetu i pokazały, że przez internet można znaczenie łatwiej się kontaktować, kupować, wymieniać informacjami różnego rodzaju.

To z kolei miało wpływ na to, czego chce klient. Zmieniły się znacznie oczekiwania i wymagania klienta, ponieważ więcej rzeczy do tamtej pory niemożliwych i nierealnych zaczęło pojawiać się w „komputerze”.

Stąd, zwykłe metody zarządzania projektami w branży IT przestały wystarczać. Trzeba było stworzyć coś, co pozwoliłoby pracownikom zespołu na szybkie odnajdywanie się w gąszczu nienapotkanych lub nieprzewidzianych do tej pory przeszkód, problemów, oczekiwań.

Takim rozwiązaniem okazał się agile – technika zwinnego zarządzania, idealna w połączeniu z metodyką scrum. O ile agile to sposób zawierający w sobie założenia projektowe mające na celu dostarczenie klientowi tego, czego chce, w czasie z nim uzgodnionym, w budżecie oraz w dość prosty sposób, o tyle scrum jest bardziej podejściem na sformułowanie pewnego rodzaju hierarchi zespołu.

W zespołach scrumowych ważną rolę posiada właściciel produktu – dedykowane szkolenia scrum product owner uczą, jak komunikować się z klientem oraz pozostałymi członkami zespołu, by wszyscy dobrze się rozumieli.

Szkolenie product owner przeznaczone jest tym, którzy niekoniecznie pragną zajmować się stroną techniczną w zwinnych zespołach. Scrum szkolenie prezentuje inne role i wynikające z nich obowiązki, w myśl założeń prezentowanych w warsztatach agile pm foundation.

Połączenie tych dwóch systemów już od dawna sprawdza się w różnego rodzaju sektorach i sprawia, że dostarczane produkty są realizowane w prosty sposób, jednak spełniający wymagania klientów.